بیماری کینباخ

با سلام من اقایی 34 ساله هستم و بیماری کینباخ دارم، میخوام جراحی کنم ولی هر دکتری یه حرف بهم میزند و مچ دستم برام خیلی مهمه مجبور به تحقیق بیشتر شدم . عمل جراحی کین باخ به چه شکل هست آیا فقط استخون بزرگ را کوتاه می‌کنند و یا روی استخوانی که کم خون شده هم کاری انجام میدهند.

اطلاعات بیمار : جنسیت : آقا سن : 34
1 1717 5 سال پیش

پاسخ بیماری کینباخ

  • دکتر علی اجودی

    با عرض سلام. بیماری کین باخ نکروز آواسکولار استخوان لونیت می باشد. به این معنی که به دلیل نامشخصی خونرسانی به یکی از استخوانهای مچ دست به نام استخوان لونیت مختل می شود و این استخوان به تدریج دچار تخریب، شکستگی و کوتاه شدگی می شود. و در دراز مدت باعث آرتروز مچ دست می‌شود. به دلیل اینکه علت این بیماری ناشناخته مانده است یعنی علی‌رغم تمام تحقیقات انجام شده مشخص نیست که علت بروز این بیماری چه می باشد بنابراین درمانهای پیشنهادی هم بسیار متنوع می باشند. برای آنکه علت این تنوع در درمان را متوجه شوید مثال ساده ای می زنم. مثلا علت سرماخوردگی ساده کاملاً شناخته نشده است به همین دلیل است که برای درمان سرماخوردگی درمان های بسیار متنوعی از داروهای شیمیایی تا گیاهی تا طب سنتی پیشنهاد شده است. به همین دلیل هم بیماری کین باخ درمان های بسیار متنوعی دارد از قبیل کوتاه کردن استخوان رادیوس (که معمولاً کمی بلندتر است) در این بیماران و یا انجام جراحی هایی بر روی خود استخوان لونیت به وسیله آرتروسکوپی. تاکنون هیچ ارجحیت خاصی بین روش های مختلف درمانی پیدا نشده است و حتی نمیتوان صددرصد گفت که عمل جراحی هم خیلی کمک کننده است. فقط در گروهی از بیماران که استخوان رادیوس آنها به شکل قابل ملاحظه ای بلندتر است کوتاه کردن این استخوان می‌تواند فشار بر لونیت را کاهش دهد و سرعت پیشرفت بیماری را کند نماید.


نظرات بیشتر

  • جناب دکتر سلام عرض می کنم. بنده یک همکار اورولوژیست هستم که متاسفانه دچار کین باخ مرحله 2 هستم اما طول اولنا زیاد کوتاه نیست. شما چه عملی را پیشنهاد می کنید؟
    پاسخ
  • با سلام و خسته نباشید ؛خانمی ۲۶ساله هستم ک کینباه دارم و مدتی است ک جراحی شده ام اما درد در ناحیه مچ دستم هنوز ادامه دارد ب علاوه دست چپم ک مبتلا نبود ب آن شدت درد میکند جناب آقای دکتر نظر شما چیست درد طبیعی است ؟آیا احتمال پیشرفت بیماری وجود دارد ؟با تشکر
    پاسخ
  • سلام من 19 ساله کینباخ دارم آیا بعد از جراحی می‌توانیم با دستمون کار کنیم یا توان کار ندارد
    پاسخ

نظر خود را بنویسید


یکی از گزینه های زیر را انتخاب نمایید