فلج زایمانی. قسمت دوم

فلج زایمانی به آسیب شبکه براکیال نوزاد گفته می شود که به دلیل کشش بیش از حد به سر و گردن نوزاد حین خروج از کانال زایمانی ایجاد می شود. فلج زایمانی علل مختلفی دارد مثلاً وزن زیاد کودک نسبت به کانال زایمان، دیستوشی شانه و زایمان بریچ. شبکه براکیال از چهار ریشه گردنی و یک ریشه توراسیک تشکیل شده که مسئول حس و حرکت اندام فوقانی می باشند. شایعترین نوع فلج زایمانی فلج ارب می باشد که مربوط به آسیب ریشه‌ های C5, C6 است. در این نوع فلج نوزاد قادر به بالا آوردن شانه و خم کردن آرنج نمی‌باشد و دست کودک در کنارش قرار گرفته و کودک قادر به بالا آوردن و خم کردن آرنج نیست. طی سه ماهه اول بعد از زایمان مهمترین اقدام جلوگیری از خشکی مفاصل و عضلات می باشد و لازم است ورزش های مناسبی توسط والدین داده شود که در این ویدئو آموزش های لازم داده شده است. پس از سه ماهگی در صورتیکه به تدریج کودک قادر به خم کردن آرنج و بالا آوردن شانه باشد می توان درمان با همین ورزش ها را تا زمان بهبود کامل ادامه داد. ولی اگر کودک در سن سه ماهگی اصلا توانایی خم کردن آرنج را نداشته باشد لازم است عمل جراحی ترمیم شبکه براکیال انجام شود

ما هو رأيك؟

الرأي (4)

    • سلام.من بر اثر تصادف با موتور دچار آسیب کامل شبکه براکیال شدم در دست چپم 5ماه گذشته و من هفته پیش اولین عمل رو انجام دادم و عصب از پا پیوند زدن برام.میخوام بدونم من امکانش هست انگشتام حرکتش برگرده؟

    • عالی

    • سلام من شیراز زندگی میکنم و دخترم از روز اول بدو تولد دچار فلج ارب شده و توسط پزشکان این بلا نصیب ما شده و الان دخترم بوتاکس شده و دو تا عمل یکی انتقال عضله و در رفتگی ازاد سازی شانه شده و هنوز درگیر بیمارستان و عمل تو سن 4 سالگی هستیم و هنوز ادامه داره و کامل خوب نشده و دکتر اجودی کامل درست تعریف میکنند و موافقم تمام مراحل ادامه بدم ولی بزودی خوب نمیشن و باید عمل بشن و کاردرمانی و فیزیوتراپی ادامه بدیم تا انشالله بهبودی کامل بدست بیارین و خدا از سر پزشکان بی تجربه و سهل انگاری میکنن نگذره ممنونم از دکتر اجودی ک مارا حمایت میکنن با فیلم و صحبتاشون ????????????

    • درود....بسیار عالی و آموزنده بود...سپاسگزارم.

حفظ التعليق

حفظ التعليق فلج زایمانی. قسمت دوم

يمكنكم مشاهدة الأسئلة و الأجوبة الطبية عبر هذا الرابط. و قوموا بطرح أسئلتكم علي إخصائيين موقع سلامتي 24
تسجيل سؤال جديد

الأطباء

الدكتور علی اجودی

الدكتور علی اجودی

استشاري في جراحة الید و الجهاز العصبي المحيطي

360508


الدكتور سید مهران رضوی پور

الدكتور سید مهران رضوی پور

استشاري في جراحة الید و الجهاز العصبي المحيطي

168913


الدكتور علیرضا موسویان

الدكتور علیرضا موسویان

زمالة استشارية في جراحة القدم و الکاحل

127336


الدكتور ایمان قماشی

الدكتور ایمان قماشی

أخصائي تقویم العظام - زمالة استشارية في جراحة الركبة

122021


یکی از گزینه های زیر را انتخاب نمایید