بررسی و درمان کم کاری تيروئيد در کودکان

سلام ،دختر ۳ ساله ای دارم که از نوزادی کم کاری تیروئید داشته و تحت نظر فوق تخصص دارو مصرف می کرده الان بعد از سه سال دکتر گفته قرصش رو قطع کنید و ببرینش آزمایش ، اگه جواب نرمال بود که خوب شده و اگه دوباره tsh بالا رفت که باید قرص مصرف کنه ، الان بعد از قطع قرص آزمایش بردیمش و جواب TSH شده 25 و t4هم شده 12 می خواستم بدونم دوباره باید بهش قرص بدم و چرا این همه تیروئیدش کم کار شده ؟

اطلاعات بیمار : جنسیت : خانم سن : 3
1 1159 2 سال پیش

پاسخ بررسی و درمان کم کاری تيروئيد در کودکان


نظرات بیشتر

  • با سلام
    دختر شما ظاهرا در بدو تولد تحت غربالگری برای کم کاری مادرزادی غده تیروئید قرار گرفته بود و حتما نتیجه تست غربالگری موید کم کاری تیروئید بوده که تحت درمان با قرص لوتیروکسین قرار گرفته است. بیشتر موارد کم کاری مادرزادی غده تیروئید دائمی است و لازم است که بیمار برای تمام عمر از قرص تیروئید استفاده نماید. اما در درصدی از نوزادان این کم کاری ممکن است گذرا باشد و نیاز به ادامه مصرف دارو نباشد. با توجه به اینکه رشد و نمو و تکامل مغز و سیستم اعصاب مرکزی تا ۲ الی ۳ سالگی ادامه پیدا میکند معمولا اگر شک به کم کاری گذرا باشد معمولا در سن ۲ تا ۳ سالگی درمان بیمار قطع میشود و پس از چند هفته مجددا آزمایش تیروئید انجام می شود. در مورد دختر شما هم همین کار انجام گرفته و نتیجه آزمایش جدید حاکی از آن است که دختر شما دچار کم کاری دائمی غده تیروئید بوده و لازم است که قرص لوتیروکسین را برای تمام عمر ادامه دهند. از این بابت هیچگونه نگرانی نداشته باشید و کم کاری تیروئید دختر شما با مصرف این قرص بخوبی کنتل خواهد شد و هیچگونه عارضه ای هم برای او ندارد و او می تواند یک زندگی طبیعی مثل همه داشته باشد.
    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر میخاستم نظرشما هم بدونم.دختر من پنج سالشه متاسفانه یه دفعه دستوپاهاش چنگ شد بردیم دکترگفتن کلسیمش پایینه ک تحت نظر دکترمحمداهنگرداودی هست هفت ماه کپسول تالیکولیدپلاس۱۰۰۰مصرف میکنه روزی ۴تا دوره بعدی هی دوزش بالاپایین میشه ب دستور دکترقرص ویتامین د ۳هم مصرف میکنه روزی یکی میخاستم نظرشما هم بدونم تاکی باید ادامه  . کسی هس ک این شرایط واسه بچه اش پیش اومده باشه ..
    پاسخ
  • سلام خسته نباشی پسرم پنج سال ونیمشه آزمایش tsHانجام دادیم براش جواب 1آیا مشکلی نداره.؟ ممنونم
    پاسخ

نظر خود را بنویسید


دکترها

دکتر فریبا  بهمنی

دکتر فریبا بهمنی

متخصص کودکان - فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم کودکان

97044


دکتر رحیم وکیلی

دکتر رحیم وکیلی

متخصص کودکان - فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم کودکان

96178


دکتر محمد اهنگر داودی

دکتر محمد اهنگر داودی

متخصص کودکان - فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم کودکان

80808


دکتر زهره موسوی

دکتر زهره موسوی

متخصص داخلی - فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم ، اندوکرینولوژی

79354


لیست ویدیو ها

یکی از گزینه های زیر را انتخاب نمایید