علت درد شانه و مچ دست و ورم انگشتان بعد از شکستگی دست و روش درمان آن

سلام.مادرم دوماه پیش افتادن وباتوجه به تشخیص پزشک گفتن ک دستشون ازمچ شکسته و گفتن اگر گچ بگیرن یا از مچ بند استفاده کنند خوب میشه ولی خب با اینکه از مچ بند استفاده کردن الان هم انگشتانشون خوب بازو و بسته نمیشه هم ورم کرده و هم دستشون از شانه تا انگشت درد میکنه.دکتر دیگه رفتن گفتن که از آرتروز گردن هست. آیا دستشون باید عمل بشه؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

اطلاعات بیمار : جنسیت : خانم سن : 57
1 1501 2 سال پیش

پاسخ علت درد شانه و مچ دست و ورم انگشتان بعد از شکستگی دست و روش درمان آن

  • دکتر علی اجودی

    با عرض سلام. 
    با توجه به اینکه پزشک به شما گفته است که با آتل ساده هم قابل درمان است بنابراین شکستگی با جابجایی زیاد نبوده است. 
    با توجه به اینکه من عکس رادیوگرافی را ندیده ام فرض را بر این می‌گیرم که شکستگی بدون جابجایی بوده و در حال حاضر شکستگی بدون اشکال جوش خورده است. 
    و اما اینکه چرا دست مادر شما از ناحیه شانه تا نوک انگشتان همچنان درد دارد به احتمال زیاد عوارض مربوط به خشکی مفاصل و سفت شدن مفاصل است ( joint stiffness  )که به دنبال بی حرکتی ناشی از آتل یا  گچ ایجاد می‌شود. 
    اسم دیگر این این مشکل بیماری سودک یا crps  است که در همین رابطه من فیلمی هم درست کرده ام و درمان‌های لازم را توضیح داده ام که می توانید به آن مراجعه کنید. 
    ولی به عنوان خلاصه مهمترین درمان مادر شما در حال حاضر استفاده از داروهای مسکن و ویتامین ها و از همه مهمتر کاردرمانی یا فیزیوتراپی جهت بهبود دامنه حرکتی مفاصل می باشد

    کلیک کنید و ویدئو را مشاهده کنید


نظرات بیشتر


نظر خود را بنویسید


یکی از گزینه های زیر را انتخاب نمایید