شکاف لوزه (بوی بد دهان)

با سلام خانمی 31 ساله هستم، شکاف لوزه دارم وغذا بین لوزم میمونه و هر چند روز یکبار یسری گوله های زرد رنگ بد بود میاد تو دهانم که بوی بد میدهد وهمون باعث میشه وقتی صحبت میکنم تنفسم بدبو باشد دکتر متخصص گوش حلق و بینی رفتم وگفت باید عمل بشه ولی بخاطر سنت احتمال داره خونریزیت شدید باشه ایا باید عمل کنم یا راهی دیگر برای عفونتی که ته حلقم هست وجود دارد

اطلاعات بیمار : جنسیت : خانم سن : 31
1 2901 4 سال پیش

پاسخ شکاف لوزه (بوی بد دهان)

  • دکتر زینب زمانی

    با سلام بزرگسالان به دلیل دو علت مهم، دچار مشکلات لوزه می‌شوند و نیاز به جراحی پیدا می‌کنند. یکی از این دلایل، لوزه‌های حفره‌ای است که در برخی از افراد وجود دارد و در حفرات ترشحاتی جمع می‌شود. همچنین داخل حفره‌ها، پوسته ریزی خود لوزه، بقایای مواد غذایی و میکروب تجمع می‌کند که تمامی این موارد باعث التهاب مزمن می‌شود. لوزه‌های حفره‌دار باعث احساس فشار در حلق، بوی بد دهان، ترشح سفید و عفونت لوزه خواهند شد. گاهی برخی از بزرگسالان لوزه‌های بزرگی دارند که این لوزه‌ها، منجر به اختلال در خواب و آپنه تنفسی در خواب می‌شوند که در چنین شرایطی احتمال جراحی وجود دارد. معمولا عفونت باکتریایی لوزه ها با انواع مختلفی از آنتی بیوتیک ها از جمله پنی سیلین درمان می شود. عوامل ویروسی التهاب لوزه ها تنها از طریق مراقبت های حمایتی مانند کنترل تب و غرغره کردن آب از بین می رود. مصرف آنتی بیوتیک ها در درمان عفونت ویروسی التهاب لوزه بی تاثیر است. در مواردی که لوزه ها بیش از حد بزرگ شده، مصرف دوره های طولانی مدت آنتی بیوتیک یا دوره کوتاه مدت استروئیدها موثر است اما در کنار تمام این روش ها شما می توانید با کارهایی بسیار ساده در منزل، تا حدودی التهاب لوزه ها را کاهش دهید و از تحریک آنها جلوگیری کنید. بهتر است تا حد امکان در منزل استراحت کرده، آهسته و کمتر صحبت کنید تا لوزه ها تحریک نشوند. ترکیبی از آبلیمو و عسل مسکن خوبی است که درد شما را کاهش می دهد. تا جایی که می توانید مایعات بنوشید و غذاهای نرمی مصرف کنید که راحت تر بلعیده شوند. تا می توانید آب بنوشید، زیرا مانع خشکی لوزه ها و کم آبی گلو می شود. کسانی که به عفونت لوزه مبتلا هستند (که با درد همراه است)، لازم است هنگام خوردن غذا از آب استفاده کنند. مخصوصا کسانی که احساس تشنگی دارند، اگر به میزان لازم از مایعات استفاده نکنند، احساس درد در ناحیه سر و خستگی شدید می کنند. چای داغ همراه با عسل، گلودرد شما را کاهش می دهد. غرغره کردن آب نمک گرم به کم شدن گلودرد ناشی از التهاب لوزه ها کمک می کند. سعی کنید تا حد امکان در معرض محرک هایی از هوای خشک، محصولات پاک کننده و دود سیگار قرار نگیرید و از دستگاه های بخور محیطی برای مرطوب نگه داشتن هوا استفاده کنید. مصرف داروهایی از قبیل استامینوفن و ایبوپروفن با اجازه پزشک معالج می تواند در کاهش دردها و از میان بردن تب ناشی از عفونت لوزه ها موثر باشد. پزشکان معمولا تنها در درمان عفونت های باکتریایی، دارو تجویز می کنند.


نظرات بیشتر

  • توضیحاتتون درحدی خوب بودولی جواب قطعی روندادی اینکه چطوری میشه شکاف لوزه روبدون عمل ازبین بردوازبوی بددهان راحت شد
    پاسخ
  • سلام توضیخاتتون‌کامل بود ولی من شکاف لوزه دارم‌جوری گلوم‌خشک‌میشه سرفه میکنم که احساس خفگی بهم‌دست میده من 24 ساعت دارم‌مایعات‌مییخورم و همیشه یه بطری اب دستمه اما با این‌حال هیچ‌فرقی نکردم میشه لطفا بگید چیکار کنم نیاز به جراحی داره؟
    پاسخ

نظر خود را بنویسید


دکترها


دکتر نازنین محمدزمانی

دکتر نازنین محمدزمانی

متخصص بیماری های داخلی

15870


دکتر تست شکاری

دکتر تست شکاری

بهداشت عمومی

13524


دکتر مریم رستم نژاد

دکتر مریم رستم نژاد

متخصص بیماری های داخلی

9726


لیست پادکست ها

لیست ویدیو ها

یکی از گزینه های زیر را انتخاب نمایید