pco (پریودی نامنظم) و روش های درمان آن

سلام من چندین و چند سال که پریودام نامنظم بارها دکتر رفتم بهم گفتن از اعصاب و استرس فقط سال ۹۴ یه دکتر بهم آمپول زد تا پریود شدم دل درد شدید داشتم پریود نمی شدم چند روز پیش سونوگرافی دادم داخل سونو نوشته pco قابل رد شدن نیست این خطرناک؟

اطلاعات بیمار : جنسیت : خانم سن : 30
2 1433 4 سال پیش

پاسخ pco (پریودی نامنظم) و روش های درمان آن

  • دکتر فروزان سیاوش موخر

    سلام دوست عزیزم وقت بخیر. عزیزم PCO به معنای سندرم تخمدان پلی کیستیک است که در میان مردم به نام تنبلی تخمدان نیز شناخته می شود. در مشکل pco یا سندرم تخمدان پلی کیستیک فولیکول ها رشد مناسبی ندارند و بزرگ تر از این هم نمیشوند و بنابراین تخمک گذاری هم رخ نمی دهد. در واقع وجودشان بیانگر اختلال عملکرد تخمدان است. تخمدان پلی کیستیک منجر به مشکلاتی مثل نامنظمی قاعدگی و اختلال در تخمک گذاری (شرایطی که شما با آن روبرویید) و تاخیر در بارداری و یا ناباروری موقت (به راحتی قابل درمان است) میشود اما می توان با آن مقابله کرد. در واقع اگرچه این مشکل درمان قطعی و نهایی ندارد اما با مصرف دارو قابل کنترل است، پس نگران نباشید. بهتر است تمام آزمایشات هورمونی از جمله بررسی سطح پرولاکتین را انجام دهید تا اگر مشکل هورمونی همراه وجود دارد شناسایی و درمان شود. سپس با نتیجه آزمایشات هورمونی برای دریافت دارو جهت تنظیم پریودها به پزشک مراجعه کنید.

  • افسانه فرپور

    سندم تخمدان پلی نیستی و یا تنبلی تخمدان متاسفانه بیماری سمجیه ، مادامی که تحت نظر پزشک دارو استفاده می کنید قابل کنترله ولی  با قطع درمان احتمال عود مجدد اون هست.
    در وهله اول کاهش وزن و کم کردن سایز  دور شکم در روند درمان کمک کننده است.
    ولی به هر حال مشکلی نیست که فکر کنید قابل درمان نیست . 


نظرات بیشتر


نظر خود را بنویسید


یکی از گزینه های زیر را انتخاب نمایید