سینوزیت (خارش بینی)

با سلام خانمی 22 ساله هستم، آیا سرفه های خشک و خارش ناگهانی بینی ارتباطی با سینوزیت دارد.دکتر اعصاب ،آلرژی ،گوارش رفتیم داروها هیچ اثری نداشته است.

اطلاعات بیمار : جنسیت : خانم سن : 22
1 929 4 سال پیش

پاسخ سینوزیت (خارش بینی)

  • دکتر زینب زمانی

    با سلام سینوزیت نوعی التهاب است که باعث درد، فشار و ورم در سینوس ها می‌شود. سینوزیت مزمن، سینوزیتی است که برای مدت زیادی (بیش از 3 ماه) باقی بماند. برخلاف سینوزیت حاد، که معمولا به دلیل عفونت در سینوس هاست، سینوزیت مزمن معمولا به وسیله ی باکتری ها ایجاد نمی شود و با درمان های معمول مثل آنتی بیوتیک بهبود نمیابد. علایم: درد و فشار بالای چشم ها، اطراف بینی و گونه ها خارج شدن ترشحات سبز یا زرد از بینی احساس گرفتی بینی درد در بینی یا گلو تب مشکل در خواب به دلیل گرفتگی بینی عطسه ی فراوان این بیماری، به طور معمول توسط یک عفونت ویروسی ایجاد می شود، که خود به خود خوب می شود و از بین می رود علائم شما ،معمولا در عرض دو یا سه هفته ،تمام می شود و شما می توانید در خانه از خود مراقبت کنید اگر وضعیت شدید شود، بدتر می شود یا بهبود نمی یابد. (سینوزیت مزمن)، ممکن است نیاز به درمان از طرف پزشک یا متخصص بیمارستانی داشته باشید درمان این مورد ،می تواند دشوار باشد و درمان چند ماه طول بکشد. در صورتی که سینوزیت مزمن در اثر حساسیت‌های مختلف ایجاد شده باشد، یکی از بهترین راه‌ها، شستشو با آب نمک و یا سرم شستشو است اسپری‌های استروئیدی مخصوص نیز می‌توانند کمک کننده باشند. اگر علائم سینوزیت مربوط به آلرژی باشد، داروهای آنتی‌هیستامین هم مؤثر خواهند بود، بخصوص اگر علائمی مانند عطسه و آبریزش بینی ظاهر شده باشند. در مورد شما، آلرژی و ریفلاکس اسید معده باید بررسی شده و تشخیص مشکل شما قطعی شود و سپس تحت درمان قرار بگیرید.


نظرات بیشتر

  • سلام خانم دکتر ، برای بررسی معده آندوسکپی انجام شد چند ماه هم دارو مصرف کرد نتبجه ای نداشت . خارش بینی مداوم به گونه ای است که گویا یک مرتبه پشه ای وارد بینی شده باشد . آب ریزش بینی هم ندارد ، سرفه ها به گونه ای است که احساس وجود خلط پشت حلقی را دارد که مجراهای تنفسی را می بندد و ناگزیر برای تنفس بهتر باید سرفه کرد. اصلا کلافه شده ایم هر دارویی هم که مصرف می کند بهتر نشده است .

    پاسخ

نظر خود را بنویسید


دکترها


دکتر نازنین محمدزمانی

دکتر نازنین محمدزمانی

متخصص بیماری های داخلی

15814


دکتر تست شکاری

دکتر تست شکاری

بهداشت عمومی

13430


دکتر مریم رستم نژاد

دکتر مریم رستم نژاد

متخصص بیماری های داخلی

9707


لیست پادکست ها

لیست ویدیو ها

یکی از گزینه های زیر را انتخاب نمایید