آلرژی

سلام من نزدیک به ۷-۸ساله که دچار آلرژی هستم. درسنین کودکی،زودبه زودسرمامیخوردم وتابهبوددوهفته طول میکشید.ابتدافقط گرفتگی بینی بوداماازسال 89باسفردوماهه به تهران تبدیل به خروج ترشحات مخاطی بینی شدکه برای درمان به پزشکی مراجعه کردم و آمپول حساسیت رو تزریق کردندو از اون زمان به بعدمشکلم حادترشدوترشحات گلویی هم اضافه شده.چون هزینه عمل برام مقدورنیست آیا امکان رفع کامل مشکلم بادارودرمانی هست.هیچگونه مشکل پولیپ و سینوزیت ندارم.بااستفاده از رژیم غذایی و نیزاستفاده از داروهای سنتی ونیزمصرف گانودرماوحتی طب مجازی دکترکرمانی درسمنان مشکلم کاملاً برطرف میشه اما به طور موقت. وبعداز چند ماه ازقطع داروها دوباره به حالت اول برمی گرده. واقعاً خسته و کلافه شدم. وازطرفی چون بینی گوشتی دارم این عارضه باعث بزرگتر ودرشت ترشدن بینی ام شده که خیلی شدیدروی روحیه واعتماد به نفسم تأثیر منفی گذاشته.

اطلاعات بیمار : جنسیت : خانم سن : 38
1 708 4 سال پیش

پاسخ آلرژی

  • دکتر زینب زمانی

    با سلام آلرژیهای بینی در نتیجه برخورد ذرات آلرژی‌زا با سلولهای دیواره بینی بروز می‌کنند. در این حالت ابتدا ذرات آلرژی وارد بینی می‌شوند. ذرات آلرژی‌زا عبارت از گروههای گیاهان، گرد و غبار، کپک‌ها و هاگ کپک‌ها و پشم حیوانات هستند. این ذرات با آنتی‌بادیهای موجود در سلولهای بینی موسوم به IGE واکنش نشان می‌دهد. این امر باعث آزاد شدن هیستامین می‌شود. هیستامین باعث عطسه، گرفتگی بینی و آب ریزش بینی می‌شود. این سلولهای بینی مواد دیگری نیز ترشح می‌کنند. این مواد باعث نفوذ گروهی از سلولهای موسوم به ائوزینوفیل به دیواره‌ بینی می‌شود. این سلولها طی یک دوره 6 تا 24 ساعته به دیواره بینی سفر می‌کنند. این سلولها موادی آزاد می‌کنند که می‌توانند چندین ساعت پس از بروز علائم اولیه به این علائم بیافزایند .علایم و نشانه‌های آلرژی بینی شامل ترشحات بینی به صورت مایع سفید و آبکی، سرفه، خارش گوش، آب ریزش چشم و قرمز شدن آن، خارش بینی، خشک شدن بینی، سختی تنفس و عطسه هستند. برای درمان برخی از آلرژی‌ ها پزشک ممکن است داروهایی از جمله آنتی هیستامین ‌ها، قطره ‌های چشمی و اسپری بینی تجویز کند (بسیاری از این‌ داروها بدون نسخه نیز در دسترس هستند.). پزشک در برخی موارد، شات ‌های آلرژی allergy shot که شکلی از درمان موسوم به ایمونو تراپی immunotherapy (درمان ایمنی) است را تجویز می‌کند. شات در لغت به معنای تزریق آمپول است. هر شات آلرژی حاوی مقدار اندکی ماده یا مواد خاص است که سبب شعله‌وری واکنش‌ های آلرژیک شده اند. این مواد آلرژن allergen نامیده می‌شوند. شات آلرژی حاوی مقدار کافی آلرژن برای تحریک دستگاه ایمنی است ولی این مقدار آنقدر نیست که سبب بروز واکنش کامل آلرژی شود. با گذشت زمان، پزشک مقدار آلرژن ‌ها را در هر تزریق (شات آلرژی) افزایش خواهد داد. این کار کمک می‌کند تا بدن به آلرژن‌ها عادت کند و حساسیت زدایی انجام شود. به این ترتیب، حالت تحمل در دستگاه ایمنی بدن نسبت به آلرژن ‌ها ایجاد خواهد شد و نشانه ‌های آلرژی با گذشت زمان کاهش خواهد یافت. این واکسن های آلرژیک تنها برای آلرژی ‌هایی مانند گرد و غبار، قارچ، گرده، حیوانات و نیش حشرات مفید هستند. این نوع درمان برای آلرژی غذایی تجویز نمی‌شود. در مورد شما بهتر است اول اطمینان حاصل کنید که دچار سینوزیت نباشید.در ادامه با تشخیص قطعی آلرژی بهترین گزینه برای شما حساسیت زدایی می باشد.


نظرات بیشتر

  • دخترم‌آلرژی‌شدیدداره‌‌ازپارسال‌سرفه‌میکنه‌میبرمش‌دکتردارومیدن‌کمترمیشه‌ولی‌کامل‌خوب‌نمیشه‌علتش‌چه‌چیزی‌میتونا‌باشه‌بخداقسم‌هم‌خودم‌‌همسرم‌بچه‌خودش‌کلافه‌شدیم‌پیش‌بهترین‌متخصص‌میبرمش‌درمانش‌چیه‌میدونم‌بهبودی‌کامل‌نداره‌.میخواهم‌فقط‌سرفه‌کردنش‌خوبشه.ممنونازشماعزیزان
    پاسخ

نظر خود را بنویسید


یکی از گزینه های زیر را انتخاب نمایید