کوتاهی پا

با سلام خانمی 34 ساله هستم، در ۳ماهگی پای سمت راستم در رفت در ۸سالگی جراحی شدم ،دو سانت کوتاهی پا داشتم اوایل مشکلی نداشتم در ۱۸سالگی کم کم زانو درد گرفتم گفتم شاید به خاطر روی زانو نشستنه وکم کم بیشتر شد و کمر درد نیز گرفتم احساس می کردم پایم بیشتر کوتاه شده چند بار هم دکتر رفتم گفتن کاری نمیشه کرد. در۳۰سالگی احساس می کردم کوتاهی پایم بیشتر شده از روی هم قرار دادن پاهایم قشنگ معلوم بود کوتاهی بیشتر شد با به دنیا آمدن فرزند دوم کوتاهی پا رابیشتر احساس کردم مخصوصا که دیگر روی نک پا نمی توانستم بایستم درد احساس می کردم رفتم کفش طبی که در ۹سالگی برای جبران کوتاهی داده بودن گرفتم منتها گفتن کوتاهی ۴سانت شده وگفشمو ۲نیم دادن از روزی که کفشها را پوشیدم دچار پا درد شدید شدم تا حدی که قدم از قدم نمی توانستم بردارم .الان بعد ۶ماه بیشتر کفشو استفاده می کنم کمی دردم بهتر شده دکتر رفتم سر در نیاوردن البته عکس انداختم مشگلی نبود احساس میکنم این درد درد ضعف ماهیچه هاست به نظر شما چکار کنم

اطلاعات بیمار : جنسیت : خانم سن : 34
1 730 4 سال پیش

پاسخ کوتاهی پا

  • ربات هوش مصنوعی

    سلام. به نظر می‌رسد کوتاهی پا و مشکلاتی که در اطراف آن تجربه می‌کنید، به مشکلات ساختاری و عملکردی مرتبط با مفاصل و عضلات در ناحیه پا و کمرتان مربوط باشد. این ممکن است باعث درد، ضعف عضلات و ناتوانی در حرکت شدید شود.

    با توجه به توصیف‌های شما، توصیه می‌کنم با یک پزشک متخصص مربوط به مشکلات ارتوپدی (مثل متخصص ارتوپدی یا پزشک فیزیکی) مشاوره کنید. او می‌تواند با بررسی جزئیات بیشتری در مورد تاریخچه پزشکی شما، انجام امتحان فیزیکی دقیق‌تر و بازبینی عکس‌های تهیه شده، تشخیص دقیق‌تری را قرار دهد و برنامه درمانی مناسب را تعیین کند. ممکن است نیاز به تصویربرداری مانند ایکس-ری یا اسکن زایمانی داشته باشید تا اطلاعات بیشتری درباره وضعیت استخوان‌ها و مفاصل شما بدست آید.

    درمان ممکن است شامل استفاده از کفش‌های طبی، فیزیوتراپی (تمرینات تقویتی و انعقادی)، روش‌های تسکین درد، و در موارد شدیدتر، ممکن است نیاز به جراحی وجود داشته باشد.

    اهمیت مراجعه به پزشک متخصص از جهت تشخیص دقیق و تعیین درمان مناسب بسیار مهم است. او می‌تواند بر اساس وضعیت شما، راهنمایی‌های کامل‌تری ارائه دهد.


نظرات بیشتر


نظر خود را بنویسید


یکی از گزینه های زیر را انتخاب نمایید