استرابیسم کودکان (بیرون زدگی چشم)

من دختری21ماهه دارم که از ماه هشتم در بعضی اوقات چشم چپش به سمت بیرون منحرف شد که الان ادامه دارد و متاسفانه بیشتر شده و او را نزد متخصص انحراف بردم که برای او بستن چشم راستش یک روز درمیان به مدت یک ساعت یا ریختن قطره اتروپین ۵درصد هفته ای یک قطره تجویز کرده . میخواستم بپرسم آیا این مقدار آن تجویز آیا کافی است و با توجه به اینکه دخترم مانع گذاشتن پد میشود میتوان از عینکی که سمت راست آنرا بپوشانم استفاده کنم و اینکه آیا اگر از مقداری که پزشک گفته بیشتر عینک برایش استفاده کنم اشکالی دارد؟

اطلاعات بیمار : جنسیت : خانم سن : 1
2 752 4 سال پیش

پاسخ استرابیسم کودکان (بیرون زدگی چشم)

  • دکتر حسین مقتدر

    با سلام 

    همون مقداری که همکارمون تجویز کردن خوب هست و ادامه بدین و هر تایمی که گفتن بایستی تحت نظر باشین جای نگرانی نیست اگر چشم فرزندتون ضعیف باشه براشون عینک تجویز میکنن اگر عینک ندارن میتونین از عینک های بدون نمره استفاده کنین و چشمی که گفتن بسته بشه یعنی چشم سالم رو از روی عینک ببندید بایستی طوری بسته بشه که دید نداشته باشه تا چشم ضعیف به مرور قوی تر بشه 

    از زمانی که پزشکتون گفتن چشم کودک رو ببندین چشم سالم هم تنبل خواهد شد

  • دکتر محمد مهدی حاتمی

    با سلام. برای بهبود انحراف و جلوگیری از تنبلی چشم‌چپ، باید دید چشم‌راست را تار کرد. یک‌راه بستن به مدت یک تا دوساعته. ولی اگه کودک همکاری نمیکنه، ریختن قطره آتروپین‌ شاید راحتتر باشه. البته استفاده از عینکی که شیشه راست آن پوشانده شده باشد هم‌مناسب است.


نظرات بیشتر


نظر خود را بنویسید


یکی از گزینه های زیر را انتخاب نمایید